Dagarna som bara springer iväg

Jag vill fortsätta så här i all evighet. Inga måsten, inga töntiga människor, många nänniskor som talar svenska (med ett mysigt uttal), mammas mat, och allt som man kan tänka sig att behöva finns väldigt nära. En vecka går så snabbt och realiteten är ju att då är det dags fär mig att åka bort igen. Det känns fel att kalla det för “hem” men jag måste väl bara inse saken att det nog är det för tillfället. Men det är här jag har mitt hela allt förutom studierna och sambon (som nog har sagt att han gärna flyttar hit om jag fixar mina studier i ett sådant skede att det är möjligt. Men det kan ta en tid med tanke på att jag har studerat endast ett halvt år och har fått ihop först ett års studiepoängmängd. Och på våren hinner jag knappt mer än den normala 30 studiepoäng så något mer än det här får jag inte spurtat framåt.

Min julafton gick snabbt. På morgonen hade vi träningar och efter det blev det vinterbadande. Jag doppade mig två gånger och det kändes inte så hemskt farligt kallt trots luften var varmare än vattnet. Hemma åt jag sedan lax och batatlåda och såg på The Snowman som jag hade bandat. Senare åt jag mer hos mina föräldrar och efter julmaten tog vi en sväng på gravgården. Det var väldigt vackert där!

image

Sent på kvällen när min syster med familjen hade kommit delade vi ut julklapparna som “tomten hade hämtat” medan vi var på gravgården. Man ska vara noga med små barn för att inte förstöra spänningen och magin som julen erbjuder för dem. Oh, hur jag minns mina barndomsjular – det var så spännande och sagolikt med allt som hade med julen att göra.

Efter julaftonen har vi mest bara ätit och tränat. Men vi har även hunnit speöa Munchkin – ett roligt rollspel med kort, åka skridskor (det fanns en hel del vatten på isen..) och igår var vi nästan hela dagen i Esbo. Först en sväng via Sello – sambon hittade snygga skor på 100€ medan jag som är pank nöjde mig med endast skräpmat som vi åt i Chicos. Och det var nog gott måste jag medge! Sedan åkte vi till sambos faster och därifrån till min moster. De båda bor ganska nära varandra så det passade mer än bra att träffa lite bådas släkt under en och samma dag.

Nu har jag lust att stanna klockorna. Eller i bästa fall kunde jag ju teleportera mig tillbaka i tiden och ta allt det här pånytt från och med kvällen den 19 december…

image

2 thoughts on “Dagarna som bara springer iväg

Leave a comment